De drie gemeenschappelijke spelplannen van backgammon leren kennen

Er zijn verschillende methoden om backgammon te spelen, maar u zult hoogstwaarschijnlijk drie typische technieken gebruiken en verdedigen.

The Racing Game, The Blocking Game en The Back Game zijn de drie spellen.

De sport van racen

Bij deze strategie vertrouwt de speler sterk op het geluk van de dobbelstenen om al zijn schijven zo snel mogelijk naar het thuisbord te brengen.

Bij het leren van Backgammon is het gebruikelijk dat beginners het als hun eerste spelplan gebruiken. Hoewel het voordelig kan zijn als de speler zijn tegenstander al ver voor is, is het niet de beste strategie als de speler achter of gelijk staat.

Wanneer een speler wordt geconfronteerd met een tegenstander die het racespel tactisch probeert over te nemen, kan hij twee fiches gebruiken.

De eerste strategie is om meerdere gepaarde schijven achterin te plaatsen en je te concentreren op het landen op de enkele schijven van de tegenstander om ze naar de balk te sturen. De andere optie is om te proberen een blokkerende situatie te creëren.

Het spel van blokkeren

Na een paar spellen zullen nieuwe backgammon-spelers waarschijnlijk concluderen dat de blokkeerwedstrijd de beste strategie is.

Omdat tegenstanders niet mogen landen op punten met twee of meer schijven, moet elke zet tussen 1 en 6 zijn, waardoor een muur van zes punten op een rij wordt gevormd, elk met ten minste twee schijven, waardoor effectief wordt voorkomen dat de schijven van een tegenstander doorbreken.

Dit staat bekend als een priemgetal en wordt meestal ingesteld van 4 tot 9 punten.

Hoewel deze tactiek voorkomt dat de schijven van de tegenstander doorbreken, vertraagt ​​het de voortgang van de speler enorm. Wanneer de prime naar voren wordt bewogen, kan het mogelijk zijn dat schijven worden geraakt en naar de balk worden gestuurd.

Als een speler achter een traag bewegend of stilstaand priemgetal staat, kan hij zijn stukken precies achter het priemgetal plaatsen om zijn kansen op een blot te vergroten wanneer de uitstekende zetten.

Om ervoor te zorgen dat de prime wordt gebroken, kunnen spelers er veel twee-checker-punten voor plaatsen.

Het omgekeerde spel

Het is niet altijd pech om een ​​checker naar de bar te laten sturen.

Soms is alles wat een speler nodig heeft om een ​​spel te winnen. Een speler die achterblijft in de race, verspreidt single checker-blots in het back-spel, in de hoop zijn tegenstander te dwingen op een te landen en hem naar de bar te sturen.

De speler hoopt dat hij door dit te doen zoveel blots kan raken als zijn tegenstander zich voorbereidt om af te weren.

Goed bewegingsbeheer en ervoor zorgen dat je thuisbord vrij is van vlekken, zijn twee manieren om The Back Game te verslaan.

De strategieën van de verdubbelingskubus

De toevoeging van de verdubbelingskubus aan het spel voegt veel extra complexiteit toe.

Veel te veel onervaren backgammonspelers maken echter misbruik van de verdubbelingskubus. Veel spelers zijn doodsbang en niet bereid om hun inspanningen te verdubbelen, ongeacht de omstandigheden.

Aan de andere kant volgen anderen de tegenovergestelde strategie en verdubbelen hun inspanningen, ongeacht de sterkte van hun positie.

De beste aanpak ligt ergens in het midden en daar komt veel rekenwerk bij kijken.

De meest elementaire benadering is om een ​​dubbel te nemen of aan te bieden als een speler denkt dat hij een kans van meer dan 1 op 4 heeft om te winnen op basis van het spel.
Het belangrijkste voor een speler om te weten is dat het accepteren of aanbieden van een dubbel niet altijd een slecht idee is.

Spelers die onder de tegenstanders van deze categorie vallen, zullen al snel misbruik maken van hun onwil om de verdubbelingskubus te gebruiken.